søndag 9. september 2012

Hei!
Det ble tre netter i Bonifacio grunnet kraftig regnvær som skapte flom på det sørlige Corsica. Onsdag var  godværet tilbake og vi gikk over til Sardinia og besøkte Porto Cervo, som er kjent for høy kjendisfaktor, høye priser og merkebutikker av alle slag. Heldigvis er september utenom sesongen og vi slapp med havneavgift på 133 euro pr,natt. I høysesongen koster det intet mindre enn 890 euro pr. natt. Tilfeldighetene ville det sånn at vi havnet ved siden av to charterbåter med mannskap fra Finnmark på den ene båten og tre damer fra henholdsvis Lofoten, Bergen og Oslo pluss en svensk ung mann. Gjestene våre var glad for at solen og varmen var tilbake. Torsdag seilte vi videre til port Rotondo rett ved byen Olbia. Vi hadde bade- og strandstopp underveis. På kvelden spanderte gjestene god middag på oss på en restaurant, men de hadde ikke Irish  coffi til Tobias store fortvilelse. Fredag nøt gjestene badelivet i skjærgården før de på kvelden tok drosje til Olbia for å ta ferge over til Italia på natta. Vi satte kursen mot Isola Maddalena og vandret i bygatene neste dag før vi seilte til Solenzara for å ta imot Familiebesøk. Eivind, Elin og lille Anton kom med fly fra Stockholm til basthia og bil derfra til Solenzara. I dag besøker vi Porto Vecchio som er en gammel by
med mange spennede severdigheter. i morgen seiler vi igjen over til Sardinia og Isola Maddalena. dette blir vår siste tur i år med Sogno. Lørdag reiser vi alle hjem til henholdsvis Sverige og Norge.

Neste år går Tour de Frans her på Corsica med start i Porto Vecchio 29. juni og målgang i Calvi
 1. juli. Da er vi på plass her og har forhåpentligvis med oss gjester som vil overvære denne begivenheten.